slider top

woensdag 25 september 2013

Technologie op zijn best

Technologie is een ruim en interessant onderwerp. Wat mij er zo aan aanspreekt is dat er altijd ontwikkelingen in gaande zullen blijven. Onderlaatst heb ik een heel stuk gelezen over applicatie virtualisatie. Het klinkt erg ingewikkeld, maar kan vele voordelen voor bedrijven opleveren.

Wat is applicatie virtualisatie?

Applicatie virtualistaie zorgt ervoor dat er geen installatie meer plaatst vindt op het desktopsysteem van uw eindgebruiker. Dit komt omdat software dan vanaf een server wordt aangeboden, dit wordt ook wel virtueel genoemd. Een groot voordeel hierbij is dat de eindgebruiker hier vaak niets van merkt.

De voordelen van applicatie virtualisatie

Applicatie virtualisatie kan grote voordelen opleveren voor bedrijven. Een aantal voordelen op een rijtje:

-        U kunt snel nieuwe applicaties aanbieden
-        U kunt snel wijzigingen doorvoeren in bestaande software
-        Er blijven geen resten achter van de applicatie op het besturingssysteem als u deze      verwijderd
-        Uw computersystemen werken stabieler
-        U kunt zelf kiezen wie er toegang heeft tot de applicaties
-        Virtuele applicaties zijn werkplekonafhankelijk

Dit zijn voordelen die het werk rondom uw computersystemen zal vereenvoudigen. Hierdoor bespaart u een hoop tijd. Voor mij was dit begrip ook relatief nieuw, maar nu ik me er meer in heb verdiept ben ik helemaal overtuigd van de voordelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten