slider top

woensdag 11 september 2013

Everything about software and apps

Via internet kwam ik bij een bedrijf terecht voor applicatie virtualisatie: Teconomy. Toen ik alles voor het eerst las en hoorde snapte ik er helemaal niks van, maar ik had wel het idee dat het zinvol was. Ik ben mijzelf meer gaan verdiepen in applicatie virtualisatie en ben uiteindelijk met Teconomy in zee gegaan: een verstandig besluit.

Wat is applicatie virtualisatie?

Door gebruik te maken van applicatie virtualisatie hoeft er geen installatie meer plaats te vinden om het desktopsysteem van de eindgebruikers. Dit komt omdat de software vanaf een virtuele server wordt aangeboden aan de gebruikers. Het is dus een soort virtuele installatie.

Wat doet applicatie virtualisatie?

Als een gebruiker van de software de software start wordt deze applicatie naar het systeem gestreamd waarop de eindgebruiker werkt. Dit gebeurt vanaf de server. Hier merkt de eindgebruiker helemaal niets van.

De voordelen van applicatie virtualisatie

Applicatie virtualisatie kent een aantal voordelen. De voordelen op een rijtje:
U kunt en eenvoudig snel uw nieuwe applicatie aanbieden
U kunt nieuwe applicaties snel wijzigen of wijzigingen aanbrengen in bestaande applicaties
Er blijven geen resten achter op het besturingssysteem wanneer deze wordt verwijderd
Computersystemen blijven stabieler werken
Virtuele applicaties kunnen werkplekonafhankelijk beschikbaar worden gesteld
U kunt eenvoudig kiezen wie toegang heeft tot uw applicaties

Deze voordelen hebben voor mij de doorslag gegeven en het werkt super!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten